Vystúpte z davu a zažiarte!

Aj vás vyvádza z miery, keď sa máte zorientovať v mori výsledkov vyhľadávania na Googli?

Dlhé texty nám kradnú čas. Náš mozog spracováva vizuálne podnety oveľa rýchlejšie ako text. Je pre nás ľahšie pochopiť veci, ktoré nám niekto ukáže. Denne sme v kontakte s desiatkami strán textu s rôznymi informáciami. Sme tým všetkým presýtení a z toho, čo čítame, si zapamätáme ca 20 %.

Preto je pochopiteľné, že YouTube je druhým najväčším vyhľadávačom a že dopyt po videoreklame sa za posledné roky rapídne zvýšil. Popri nej sa rozvinul trend prezentačných a propagačných videí, ktoré firmám pomáhajú získavať zákazníkov a dosahovať úspech na trhu.

Propagačné video využíva priestor na predstavenie a pobavenie

Na internete je obrovská konkurencia. Čo je teda pri získavaní zákazníkov najdôležitejšie? Musíte sa odlíšiť! To sa však ľahko hovorí, ale ťažko realizuje. Avšak nie je to nemožné. Ak chcete presvedčiť nového zákazníka, malo by vaše propagačné video obsahovať odpovede na tri otázky: Kto ste? Čo robíte? a Prečo by si mal zákazník kúpiť váš produkt?

Samozrejme, do veľkej miery bude záležať aj na preskočení iskry. Tá vám umožní nadviazať vzťah so zákazníkom a vyvolať emócie.

Ako môžete v propagačnom videu využiť emócie?

Psychológia už dávno dokázala, že ľudia sa neriadia skutočnosťami, ale pocitmi. Emócie budujú v zákazníkovi vzťah k vašej značke, čo je výhodné aj z dlhodobého hľadiska. Vhodným uvedením zákazníka do vášho príbehu vzbudzujete záujem a vytvárate väzby. Nejde však o storrytelling na úrovni sentimentálneho videa z komerčnej televízie, ale o krátky príbeh vašej firmy, výrobku či služby.

Vaše video môže byť úspešné, aj keď ho neprepojíte so svojím produktom. Riskujete však, že hoci sa zákazníkom vaše video páči, váš výrobok si nekúpia.

Výhodou propagačného videa oproti textu je, že obsahuje obrazy, ktoré pri vašom mene vytvoria v mysli zákazníka určitú predstavu. Hovorí sa, že je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť. Podľa štúdií si človek z toho, čo vidí, zapamätá ca 70 %.

Dobrý propagačný film ovplyvňuje rozhodnutie o kúpe

Väčšine ľudí pravdepodobne nie je jasné, prečo by si mali kúpiť práve váš produkt. Preto je vašou úlohou, aby ste im to vysvetlili.

Avšak musíte počítať s tým, že sa váš zákazník nedokáže dlho sústrediť!

Keď človek navštívi vašu stránku plnú textu, často to naňho pôsobí odstrašujúco a zatvorí ju skôr, ako sa prekliká k produktom. Nedostanete ani len šancu na to, aby ste ho presvedčili. Keď však otvorí web s kvalitným videom na úvodnej stránke, zaujme ho to.

Podľa magazínu Forbes sa pravdepodobnosť, že si zákazník kúpi váš produkt, zdvojnásobuje, keď si pred ponúknutím výrobkov pozrie video. Váš zákazník venuje vášmu výrobku pred kúpou určitý čas na to, aby sa s ním oboznámil. Preto by ste mali na svojej stránke využiť príležitosť a presvedčiť ho. A ak sa vám podarí udržať jeho pozornosť, ostatné už bude hračka.

Veľké plus: Propagačné video upriamuje pozornosť na vás

V čase, keď sme každý deň zahltení informáciami z celého sveta, je dôležité vystúpiť z davu. Nikdy nebolo ťažšie získať si pozornosť potenciálnych zákazníkov. Propagačné video je preto ideálnym pomocníkom na pritiahnutie vzácnej pozornosti spotrebiteľov.

Mnohé malé podniky, ktoré sa na začiatku topili v mori konkurencie, sa presadili práve vďaka propagačným videám a, samozrejme, poctivej práci. Ak teda chcete dostať šancu a odlíšiť sa, skúste porozmýšľať nad svojím propagačným videom.

 
 
 
 
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *